Every child is a different kind of flower,

and all together, make this world a beautiful garden.

Jolanda Kamp-Kerker - Oprichtster

“Na ruim twintig jaar als leerkracht in het basisonderwijs en speciaal onderwijs te hebben gewerkt - zowel klassikaal als individueel – maakte ik de stap naar persoonlijke begeleiding; want daar lag mijn hart. Daarom richtte ik in 2005 ’t Boompje op. Als moeder heb ik ervaren hoe belangrijk directe hulp is wanneer je kind problemen heeft. Bij de oprichting van ‘t Boompje bleek al snel dat er veel behoefte was aan deze vorm van begeleiding en deze vraag is alleen maar groter geworden. Ik ben trots op mijn collega’s die met zo veel passie werken en alle leerlingen helpen.”

Annelieke Dik

“Het is mooi om samen met een kind te onderzoeken wat zijn of haar sterke kanten zijn en hoe die kunnen worden ingezet om uitdagingen als faalangst, dyslexie, autisme of een rekenprobleem aan te gaan. Zo kun je een kind weer in zijn kracht zetten en laten ervaren dat leren leuk is.”

Bob Tops

“De middelbare scholieren die ik help hebben moeite met wiskunde. Ik houd van wiskunde en vind het leuk om mijn kennis en vaardigheden aan jonge mensen over te dragen. Het doet mij veel plezier als leerlingen door mijn begeleiding wiskunde beter gaan begrijpen en daardoor betere resultaten op school behalen.”

Chris Rozendaal

"Na ruim twintig jaar in het onderwijs gewerkt te hebben weet ik dat er vaak te weinig tijd is om een kind op de juiste wijze op te vangen. Ik probeer met aandacht, geduld, de juiste leerstof en een beetje humor het kind te geven wat nodig is. Ik vind niets mooier dan het vertrouwen bij een kind te zien groeien."

Elles Dekker

“Het een-op-een werken bij het kind thuis zorgt al snel voor een positief effect op het gebied van leerprestaties. Het kind kunnen begeleiden in alle rust zonder de hectiek van een klas geeft het kind het plezier in het leren terug en de uitdaging voor mij als begeleider is dan ook om te zorgen voor passende en uitdagende leerstof. Het blije gezicht van een kind dat opeens zelfstandig een stukje tekst kan lezen of de moeilijke som wél kan uitrekenen, is de beloning die je ervoor krijgt."

Gerarda Nierman

“Het leren van nieuwe dingen is iets wat ik altijd leuk heb gevonden. Dat enthousiasme overdragen op leerlingen geeft mij veel voldoening en ik help ze dan ook graag met het plannen, organiseren en maken van huiswerk. Ze worden hierdoor zelfstandiger en kunnen zich op school ontwikkelen op de manier die bij ze past. Geduld, humor en een persoonlijke aanpak zijn de kernpunten van waaruit ik werk.”

Ingeborg Lotze

“’Leer mij het zelf te doen’ is een bekende uitspraak van Maria Montessori en eentje waarmee ik werk vanuit de mogelijkheden van het kind. Vanuit een veilige en vertrouwde situatie ga ik samen met het kind aan de slag, in gesprek of op pad. Het kind doet (succes)ervaringen op en leert nieuwe vaardigheden en/of op zichzelf te vertrouwen.”

Jeanette Visser (kinder- en jeugdpsycholoog / GZ-psycholoog)

“De ontwikkeling van kinderen en jongeren verloopt niet altijd probleemloos. Ik help graag deze problemen te verlichten en/of op te lossen in samenspraak met leerling en ouder(s). Mijn werkwijze is doelgericht, concreet en praktisch, en humor wordt hierbij niet geschuwd.”

Leontien Zuidinga

“Na verloop van tijd beginnen de kinderen zelf al aan de planning, zie je dat ze inzicht krijgen in voorheen lastige reken- en/of spellingsproblemen of kunnen ze dagelijkse routines uitvoeren. Geweldig vind ik dat!” "Together may we give our children the roots to grow and the wings to fly!”

Lynn Nijhof

"Na het afronden van mijn studie orthopedagogiek wilde ik graag aan de slag met jongeren. Op precies het juiste moment kwam toen ’t Boompje op mijn pad! Ik vind het heerlijk om met de leerlingen bezig te zijn en samen te kijken naar wat zij nodig hebben om het uiteindelijk zelf te kunnen. Dat is het mooiste wat er is: de leerling laten ervaren dat hij het wél zelf kan."

Manon Minks

“‘Het mooiste wat je kunt worden is jezelf’, dat is wat ik de jongeren mee wil geven. Door mijn ervaring in het onderwijs kan ik ze goed ondersteunen bij het structureren, plannen en organiseren van hun schoolwerk en samen met de jongeren ontdekken dat ze tot veel meer in staat zijn dan ze denken.”

Marchèl Vermeulen

“Mijn motivatie om voor ‘t Boompje te werken, zijn de korte lijnen tussen de organisatie en de leerling; de mensenkennis van de organisatie, het altijd een passend maatwerk kunnen creëeren tussen leerling, ouder en school en het vertrouwen – en hiermee de vrijheid – in het werk qua specifieke invulling.”

Mariëlle Boersen

“Met veel plezier begeleid ik, in nauw contact met ouder(s) en school, leerlingen op hun levenspad. Ik luister, verplaats me in hun manier van denken, stel (kritische) vragen en geef tips en positieve aandacht. Hun vertrouwen en de stappen die ze zetten maken dit werk voor mij heel waardevol.”

Marinke Mathlener

“Naast mijn baan bij de ambulante dienst van Auris, waar ik kinderen met een taalstoornis help, begeleid ik ook met heel veel plezier leerlingen bij ‘t Boompje. Na met veel plezier in het speciaal onderwijs gewerkt te hebben als groepsleerkracht met zeer moeilijk lerende kinderen (ZLMK), merkte ik steeds meer dat ik uit de individuele begeleiding veel meer voldoening haal. Maatwerk bieden levert zo ontzettend veel op!”

Marion Flapper (office manager)

“Bij ‘t Boompje ben ik de spin in het web. Samen met mijn collega’s verzorg ik met veel plezier alle werkzaamheden rondom de zorg van onze leerlingen en cliënten. Een enorme leuke en afwisselende baan waarbij ik in staat ben om kinderen te helpen en ik met passie mijn organisatietalent kan inzetten.”

Marit van Elsdingen

“Tijdens mijn werk in het voortgezet onderwijs zie ik veel leerlingen die gebaat zouden zijn bij net een beetje meer aandacht. Bij 't Boompje heb ik eindelijk de mogelijkheid om die aandacht te geven. Ik geniet en de kinderen groeien; daar doe ik het voor.”

Marloes van Opzeeland

“Wat mij motiveert is een positieve verandering bij, en vooral samen met, een kind kunnen bewerkstelligen. Hierbij ga ik graag uit van de mogelijkheden die er zijn en van de sterke kanten van het kind. Met geduld, creativiteit en aandacht iemand laten groeien; dat is prachtig!”

Paul Hoogenboezem

“Met een achtergrond van vele jaren werken in het – vooral speciaal – onderwijs ben ik meer dan behoorlijk toegerust om met de jongeren van ’t Boompje te werken. Het is heerlijk om samen met de jongeren maatwerk te leveren en te zien hoe vooruitgang geboekt wordt. Gezelligheid en humor zijn voorname gereedschappen die ik graag hanteer. Vertrouwen, respect en inzet zijn de pijlers waarop mijn relatie met de jongeren en de ouders gebouwd wordt. Voldoening is de beloning.”

Robin Langhout

“Werken met kinderen aan vaardigheden, een band opbouwen, samen kijken hoe je eruit kunt halen wat er in zit, zien hoe een kind steeds meer in zichzelf en zijn sterke kanten gaat geloven en plezier hebben tijdens het proces;
dat is wat het werken bij ’t Boompje zo leuk maakt.”

Titia Smulders

“De jongeren die ik voor ’t Boompje begeleid zijn allemaal bijzonder en hebben allemaal hun eigen talenten. Respecteren, stimuleren, motiveren, structureren, plannen en organiseren, dat zijn míjn talenten. Door kinderen te leren omgaan met hun beperking, groeit hun zelfstandigheid en zelfvertrouwen. Daar groei ik ook van én het maakt me blij.”

Victorine Meuwissen

“Dit werk is heel afwisselend en persoonlijk en in zekere zin ook creatief; je moet een modus vinden die werkt en die steeds bijstellen. Je bouwt een relatie op met de leerling en je zet je samen in om bepaalde doelen te bereiken. Als dat lukt, geeft dat veel voldoening.”

Wenda Bergsma

“Het meisje met het stralende gezicht, omdat ze op haar rapport voor begrijpend lezen van matig naar goed is gegaan, de jongen met wie ik vaak in een deuk lig om zijn uitspraak van Franse woorden; kinderen begeleiden bij ’t Boompje geeft mij elke dag weer veel voldoening en plezier. Ik geniet ervan als kinderen groeien, meer zelfvertrouwen krijgen en een positiever zelfbeeld ontwikkelen; daar doe ik het voor.”

Marc Hinssen

"Na jarenlange ervaring in het onderwijs kan ik mijn passie realiseren; kinderen op een passende manier helpen. Het begeleiden van kinderen die soms vastlopen ervaar ik als heel dankbaar werk. Kinderen weer zelfvertrouwen geven, ze begeleiden door structuur te bieden en ze laten inzien dat als je beter in je vel zit je resultaten ook vaak verbeteren, geeft mij en de kinderen veel voldoening."